vrijdag 6 september 2013

A back-to-school bag

De scholen zijn weer volop begonnen. Nu hebben wij geen kinderen, maar toch krijgen we er van alles van mee. Want ons huis grenst aan maar liefst twee lagere scholen! Hele hordes zien wij dus 's ochtends weer naar school togen aan de handen van hun soms erg opgeluchte ouders (tsja, 6 weken... ik snap dat wel) en helemaal in het nieuw gestoken.

The schools have started again here in my corner of the world. Now, we don't have kids, but we really notice all the buzzing of the back-to-school days. We live a few meters away from two primary schools, so this week we've seen a ton of kids walking to school holding the hands of the sometimes very relieved parents (hey, I totally get that after six, SIX weeks) and wearing new gear.


Back to school Bag

Nu weet ik zelf ook nog wel dat 'terug naar school' echt een ding was. Je kreeg een nieuwe tas, nieuwe schoenen en nieuwe kleren. En van oma kregen we kermisgeld, want als wij weer naar school gingen, was het meestal ook kermis in mijn geboorteplaats. Ik vond het altijd weer jammer om mijn vriendjes van de vakantie, kinderen uit de buurt waar ik veel mee had gespeeld, achter me te laten en weer terug te keren naar de kinderen in mijn basisschoolklas. Ik was een beetje een buitenbeetje.

Now, I remember that going back to school was quite a big deal. You were given a new bag, new shoes and new clothes. And my grandma would give us some pocket money to go to the fair, 'cause the week we returned to school there was often a fair in the town where I was born. I always thought it was a pitty to leave behind the kinds in the neighbourhood I played with all summer long and get back to the kids at school. I was a bit of a misfit.


Back to school Bag


Back to school Bag

Deze tas stuurde ik naar een 9-jarig meisje, die oh zo graag met deze tas haar nieuwe schooljaar wilde beginnen. Ik werd helemaal warm van binnen toen ik het verzoek van haar moeder kreeg. Ik heb even héél hard moeten doorwerken, want de laatste weken vroeg ook mijn bedrijf genoeg van me. Maar het is me gelukt de tas op tijd af te krijgen. Ik gebruikte een aangepaste versie van het patroon dat ik al eerder tekende voor messenger bags.

This bag was made for a 9 yo girl that really wanted to go back to school carrying this bag. I got all warm and fuzzy inside when her mum requested this bag for her daughter. I really had to work quite hard to finish the bag in time, 'cause my freelance business was taking up most of my time the last wef weeks. But I did it and mailed the bag just in time for the first day of school. I used a slightly altered version of the pattern I drew for these messenger bags.


Messenger bag

De stof is een echte topper van Kokka en kocht ik bij Noeks. De voering is felgele katoen van de Utrechtse stoffenmarkt. Er zit ook een zak in met een rode rits! Ik gebruikte bronskleurige haken en ringen, die kocht ik bij verschillende internetwinkels (al ben ik nog steeds op zoek naar dé winkel om al deze dingen in één keer te kunnen bestellen). Hopelijk draagt deze tas bij aan een heel fijn nieuw schooljaar.

This fabric is truely great, from Kokka. I bought it at Noeks. The lining is made from bright yellow cotton I bought at the Utrecht fabric market. I used bronze swivels, hooks and rings that I bought at different internet shops, though I am still looking for one shop to buy all those things at once! Anyway, I trueluy hope this bag will help make a great new year at school. 

Mocht je zo'n tas leuk vinden: hij staat in mijn shop, met verschillende stoffen-opties.

If you like this bag, it's in my shop with lots of options for fabrics.

30 opmerkingen:

  1. Leuke tas, dat moet een goed begin van het schooljaar zijn voor het meisje in kwestie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is echt een prachtige tas! dat riempje vind ik heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi! zou ook voor een iets ouder meisje zoals ik nog gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij lolalilie en kleurenmix vind je het een en ander aan haakjes en koperen spullen. Mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleurrijke tas! Naar school gaan wordt zeker zo leuk nu :-)
    Wat die tasfournituren betreft: www.lielonline.be eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dit een super vrolijke, heel hippe tas, mooi gedaan Esther!
    Dat schooljaar is vast heel goed begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige tas! Heb je daar geen Tutorial van?
    En het stofje is ook top. Het meisje kan vol trots naar school.

    Vind je het leuk mij ook te volgen? annetsnaaicreaties.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige tulpentas!
    Als dit meisje geen goed schooljaarbegin heeft, dan weet ik het niet meer.

    Vraagje:
    waar bestel je de haken en ringen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gorgeous! I loooooooooooooooooove it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie accessoires inderdaad! Hele tas is mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij maakt echt heel erg mooie dingen en deze tas is weer super, ik zou er ook graag mee gaan werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wow, met zo'n tas zou ik wel weer terug naar school willen. Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuke tas! :) Ik vind het stofje echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HayHay!
    Die is prachtig geworden!
    Wat een mooie model en wat een mooie uitvoering! Love it!
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. love this bag, worth going to school just to use it! thanks for sharing on craft schooling Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gorgeous bag Esther! I'm sure the little girl will be very happy to take that back to school!
    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a beautiful bag, I'm sure she'll love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Such a fun and cheerful print and I love your logo tags. Perfect. Thanks for sharing on BeColorful's Motivated Monday.
    p

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...