maandag 30 september 2013

The Moroccan blanket tadaaa!

Stel je dit eens voor: oude Marokkaanse stadspaleizen, met lommerrijke binnentuinen vol mozaïeken, zachte ligstoelen, een paar rond hobbelende schildpadden, kabbelend fonteintjes, lief personeel dat thee, koffie of wijn komt brengen als je daar zin in hebt. Zeg nou zelf: da's toch de ideale omgeving om in te gaan haken. Dat was ongeveer de situatie waarin ik me bevond toen deze foto werd genomen. We waren toen in Fez waar het héél warm was en waar ik na een dag rondwandelen maar één ding wilde: een wijntje drinken en een beetje haken. Aan mijn Marokkaanse deken.

Picture this: old Moroccan city mansions with shady courtyards full of mosaics, soft comfy lounge chairs, a few turtoise crawling around, some rippling fountains, incredibly sweet staff that would bring you tea, coffee of wine whenever you were ready for it. Now tell me, isn't that the best setting to crochet in? I thought so when this picture was taken! We were in Fez at the time where it was really hot that day. And after a day of walking around there was only one thing I could think about: having a glass of cold white and a little crochet. 'Cause I was working on what I now call 'The Moroccan Blanket'. 

The Moroccan Blanket

Dat deze deken de Marokkaanse deken heet, ligt puur aan het feit dat hij in Marokko is gemaakt. Wol heb ik, tot mijn enorme verbijstering, in Marokko niet kunnen vinden. We hebben wel wolververs gezien, maar dit was meer voor wol voor tapijten. Flink stevig spul dus. Wel kon je overal kleurpigmenten kopen om zelf wol mee te verven. Maar ik geloof niet dat ik daar zo aan toe ben. Borduurgaren was wel in overvloed te koop, dus borduurders: verenigt u en gaat richting Marrakech of Essaouira!

The fact that this blanket is called The Moroccan Blanket is due to the sole fact that I made it in Morocco. Nope, I didn't make it from Moroccan yarn 'cause to my shock and surprise I haven't been able to find any yarn in Morocco! We did see yarn dyers, but that was yarn used for carpets, so not exactly a soft blend. I did see lots of colour pigments, for those interested in dying yarn yourselves. I however, am not ready for that. I did see lots of shop selling embroidery silk. So neeldepointers of this world unite and get theeselves to Marrakech or Essaouira!

The Moroccan Blanket

Maar dit is zeker weten een internationale deken! Een aantal kleurtjes die ik in deze deken stopte, kocht ik in het buitenland. Zoals Boedapest en Kroatië. Deze combineerde ik met katoen dat ik gewoon in Nederland kocht, bijvoorbeeld Catania en Phildar 3. En de kleuren, die zijn zeker door Marokko geïnspireerd!

But this is absolutely an international blanket. 'Cause a few colours I put into this blanket, I bought abroad. Like in Budapest and Croatia. I combined those with cotton I bought here at home, like Catania or Phildar 3. Though the colours, all of them, are absolutely inspired by Morocco!

The Moroccan Blanket

Meestal haak ik volgens een vaste volgorde, maar toen ik in Rabat de bolletjes op volgorde aan het leggen was (ja, ahem... ik doe dat) kon ik niet echt 'de' volgorde vinden. En toen dacht ik: ja dag! Wie is er nou de baas. Ik toch zeker? Dus ik ben lekker zonder een al te vast idee in mijn hoofd gaan haken. En dat ging eigenlijk best goed. Ik werd er in ieder geval behoorlijk vrolijk van. Ook leuk: aan het zwembad in ons woestijn-hotel vond het personeel het geweldig dat ik gewoon zat te haken. Ik kreeg heel veel duimpjes omhoog. Grappig toch. Ik denk niet dat ze het vaak zagen.

Most of the time I use a certain colour-order, but when I was putting the balls of yarn in order when we were in Rabat (yes, I place my yarn in order) I couldn't find a colour-order I really liked. And then I just thought: sod keeping order! I'm the one making the rules right? So I just decided to crochet this blanket ad random and I think that went pretty well. It made me happy anyway. Funny thing: the staff of many hotels loved it to see me crochet at the side of their pools or in the courtyards. I got lots of thumbs up. I guess they don't come across crocheting tourists a lot.

The Moroccan Blanket

Wie mijn haakwerk een beetje kent, weet dat ik het liefst gewoon effen kleuren gebruik. Maar ik deze deken heb ik ook katoen gebruikt met kleuren die 'overlopen', of hoe je dat ook noemt. Het waren bolletjes die ik in het buitenland kocht en ik vond het zo zonde om er niets mee te doen. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moest, maar ik moet zeggen dat ik vind dat deze kleurtjes het erg goed doen in deze deken.

Those of you who know my crochet a little know that I like using solid colours, but for this blanket I also used yarn that is more or less multi-coloured. I had some of these multi-coloured balls of yarn laying around doing nothing and I felt that was a bit of a waste, though I had no idea what to do with them. Now I used them in this blanket and I think it's really working well.

The Moroccan Blanket

Het resultaat mag er zijn: een deken van 70 cm bij 100 cm. Ik gebruikte één van de patronen van haar, zij gebruikt schema's en dat vind ik altijd fijner haken dan beschrijvingen als ik eerlijk ben. En met dit patroon blijven de zijkanten gegarandeerd recht! Geen rand nodig dus. Deze Marokko deken kun je in mijn shop vinden.

I have to say: I am loving the result. The measurements are 70 cm x 100 cm. I used one of her patterns. I love those patterns a lot as she uses graphics and that really works well for me. Also with this pattern, the edges will be straight, guaranteed! So no edging needed. My Morocco Blanket is for sale in my little shop.

41 opmerkingen:

  1. Meis, hij is echt helemaal geweldig! Supermooi! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw zeg! heel mooi , dat zou ik ook wel willen maken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That's just too pretty! Love the color combination, sometimes the best result comes without precise planning :D

    Sokru
    sokerimursu.blogspot.fi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De deken is heel mooi geworden! En de kleurtjes met 'verloop' geeft de deken net wat extra's. Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een echte 'vakantiedeken' dus! Kleuren zijn hartstikke goed gelukt, mooi.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel gezellig en heel leuk.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleurencombinatie! Vind je deken erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So lovely! I have made this pattern before too, it's such an enjoyable make. I also don't care for using multi-colour yarn.... but it looks awesome in this! ~Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt prachtig! De combinatie van kleuren is echt geweldig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. your new blanket is wonderful! love the color combination, cozy and vibrant at the same time.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is hij mooi en er zit ook nog eens zo'n leuk verhaal achter! ;-)

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi mmmm kan je nog een maken .... Of wat tips geven

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very vibrant and colorful - just love your color combo.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt jezelf overtroffen! Kleurvolgorde loslaten en gemeleerd garen gebruiken hebben een prachtige deken opgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Mooie deken en mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. beautiful and you are right : the multi-coloured yarns work great in it!!!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heerlijk deken om onder weg te kruipen, lekker languit op de bank, of net zo over je benen!
    Hij is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O dis so mooi, die storie, die deken, die travelling! Dit klink sommer soos my lewe ook! Baie mooi kleure wat jy gekies het!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I'd love it if you would link up to the blog hop I co-host at Mumtopia. It's called the Creative Home and Garden Hop and you can find it here each Sunday: http://mumtopia.blogspot.co.uk/2013/09/the-creative-home-and-garden-hop-11.html#.UkvfndLObZI
    Best wishes from England!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, die paar gemêleerde strepen ertussen passen er helemaal bij! Ik maak ook een rippledeken op dit moment, van alpaca, helemaal voor mezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij is prachtig! Ik hou niet zo van een herhalend kleurpatroon, dit vind ik veel spannender en mooier! Dikke duimen omhoog ook vanuit ons eigen kikkerlandje! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. It's so beautiful and colorful!!! Perfect!
    I wanted to invite you to the {Handmade Café} Link Party, the new and very unique linky! I hope you'll join us and link up. You will meet many exceptional international crafters/bloggers!

    The party goes on till Oct. 14th.

    Oksana @ Oksana Plus Hobbies
    http://oksanalikesit.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. lovely colors for your blanket ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oooh prachtig! (Grappig trouwens, de kleuren doen wel warm-Marokkaans aan, terwijl je die dus van tevoren al had uitgezocht?!)

    Heerlijk ook, om te haken terwijl je aan het reizen bent.

    Je reisverslagen lees ik met veel plezier! Grappig om een paar weken terug te lezen dat ze in het Gellert nog steeds zo moeilijk doen over hun badmutsjes. Dat was, ehm, járen geleden, toen ik er was ook al. ;-)

    Groetjes, Haafner

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Just beautiful, it's such a happy looking blanket.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. What pretty colors and what awesome pictures!! You go girl!!!
    :)
    hugs x, Crystelle
    Crystelle Boutique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Love it! Your stuff is always so goregous

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Those colours are amazing, so bright and zingy. Will be lovely to cosy upto on cold winter day.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. This is just gorgeous...you did a wonderful job! This would be great to link to Create It Thursday #23…it's live now! Hope to see you there!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. It's beautiful! I get some funny looks when crocheting in public too. I guess it's not the most trendy thing to do, but people love the results. I like the multi-colored yarns next to the solids. It's nice without being overwhelming.

    If you're interested, I'd love to have you back at Gingerly Made's Show & Tell party. http://www.gingerlymade.com/2013/10/show-tell-47.html

    BeantwoordenVerwijderen
  31. thanks so much for sharing on craft schooling Sunday, anything slightly Moroccan is fabulous in my book! Can't wait to visit Morocco soon myself hopefully, my husband was born in Morocco and just returned for the first time this summer, now we have to go back together! I'll have to do some crocheting there too!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Come visit us at http://obsessiveandcreative.blogspot.com/2013/10/craft-frenzy-friday-8.html
    We are having a party and it won’t be the same without your creativity!
    Craft Frenzy Friday!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. It is beautiful!! Thank you for sharing at Sharing Saturday!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gorgeous colours. Thanks so much for linking up to Thriving on Thursdays here in Australia.

    Anne xx

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...